مدرسه ی امریکاها

 

  آمریکاها برای نابودی اسطوره ای چه گوارا همه ی تلاش خود را به کار بسته اند تا شاید بتوانند بعد از گذشت چهل سال از شهادت اسطوره ای او این بار موفق به کشتن او شوند .

بعد از فیلم ضعیف و مزخرف خاطرات موتورسیکلت که شخصیت جوانی او را قبل از انقلابی شدن اش نشانه رفته بود و سعی داشت او را جوانی احساساتی و هوسباز و بی قید و رها از پایبندی های اخلاقی نشان دهد این بار نویسنده همان فیلمنامه یعنی خوزه ریوه را دست به خلق شاهکار دیگری زده و تئاتر مدرسه آمریکا ها را به روی صحنه برده است که به 48 ساعت آخر زندگی او می پردازد و سعی دارد او را شخصیتی مستاصل و شکست خورده و ذلیل و ژولیده نشان دهد که در ساعتهای آخر عمرش نیز دل به عشق معلم مدرسه می بندد .

 

به نظر می رسد که امپریالیستها با انواع حیله های تبلیغاتی بعد از نزدیک به چهل سال با اینکه  چه گوارا  را نابود کرده  و او را در زیر باند فرودگاه لاپاز دفن کردند و دست بریده اش را برای فیدل فرستادند هنوز اما نتوانسته اند اسطوره ی چه را شکست بدهند و هنوز باید دلارهای کثیف شان را خرج کنند تا شاید در چهلمین سالگرد او یعنی 9 اکتبر 2007 اندکی اسطوره ی جاودانه ی او را خدشه دار کنند آیا موفق خواهند شد ؟

سالها قبل تصویر او را بر شیشه های ویسکی زدند و خوانندگان مزلف و مبتذل تی شرتهای عکس او را پوشیدند تا او را لاابالی و اوباش و بی قید و آزاد از قواعد اجتماعی و خانوادگی جا بیندازند .

فیلم ساختند و تئاتر، و بیش از این نیز خواهند ساخت اما هر جا که اعتراضی باشد عکس او پرچم اعتراض است . همچنان که خلق کردن شخصیتهای ان قلابی توسط سازمان سیا نتوانست جای او را در قلب انقلابیون بگیرد .

شخصیت اندیشمند و اسطوره ی انقلابی او سالها الهام بخش اعتراض و مبارزه بر علیه بی عدالتی و تبعیض طبقاتی خواهد بود و نو محافظه کاران راهی ندارند جز اینکه پرچم لیبرال دموکراسی و افراط گرایی مذهبی را بر افرازند و مثل همیشه دست به دامن مذاهب شوند و آنها و پیروانشان را مورد سوء استفاده قرار دهند و... بر خر مراد سوار شوند.

۹ اکتبر سی و نهمین سالگرد اعدام ناجوانمردانه اش توسط عمال امریکا گرامی باد .

نظرات 6 + ارسال نظر
شهرام جمعه 14 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:16 ب.ظ http://www.shahramclub.blogsky.com

سلام دوست عزیز من ی عکس جالب از چگوارا برات دارم
اگه به دردت میخوره در وبلاگت بذار http://i12.tinypic.com/2vhx0ye.jpg

ارادتمند شما شهرام http://www.shahramclub.blogsky.com

چوک سورو شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:13 ق.ظ http://suru.blogsky.com

با درود خدمت دوست گرامی ، چند سال پیش در یکی از جزایر یونان ( ساموس ) به نقاش جوانی بر خوردم که روی بلوار شهر ، نقاشی های که کشیده بود می فروخت ، از جمله تصویری از ارنستو چه گوارا ، حس کنجکاوی باعث شد که سوال کنم ، شما ایشان را می شناسید ؟ نقاش جوان پاسخ داد ، اطفاقا من هم می خواستم همین سوال از شما بکنم ، چون خیلی وقته به این عکس خیره شده ای ، گفم اره ۱۷ ساله بودم که در کشورمان مردم انقلا کردند برای ازادی و برابری و تقسیم ادلانه ثروت ملی ، از همان روزهای اول انقلاب این عکس با ما بوده ، بعضی وقتها قکر می کنم که او هم در انقلاب سهیم بوده . نقاش جوان مکثی کرد و گفت ، من از طریق پدرم با او اشنا شدم ، پدرم سالها با سرهنگها درگیر بود ( حکومت سرهنگها ، دوران دیکتاتوری در یونان ) ولی سالها بعد که سرهنگها از قدرت کنار رفتن ،
برام از امریکای جنوبی و از مبارزه در انجا می گفت تا حدود ۲۰ پیش که تازه نقاشی شرو کرده بودم پدرم ازم خواست که از روی عکس یک مجله چهره چه گوارا برایش نقاشی کنم
که هنوز سالها بعد از مرگش این نقاشی در اطاقش اویزان است ، البته حال شده اطاق من و ارنستو هم شده دوست من .

رفیق پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:38 ق.ظ

حاشیه بردازی نمی کنم وبلاگ کاظم مرتجع و حزب اللهی وبلاگت را لجن مال میکند نوشته هاش رو بخون مخصوصن (اسلام و امبریالیسم)

چوک سورو دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:24 ب.ظ http://suru.blogsky.com

سلام رفیق گرامی

بامطلبی تاریخی از درگیری در یای بین انگلیس و پرتغال در تنکه هرمز به روز هستم

توفیق چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:11 ق.ظ

اقای شریف از معرفی این شخصیت بزرگ انقلابی (جگوارا)صمیمانه تشکرو قدر دانی می کنیم و اعدام ناجوانمردانه این انقلابی بزرگ را به شما وپیروان راهش(انقلابیون)سی ونه بار تسلیت می گوییم

مجید پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:27 ق.ظ

دستم بوی گل می داد.مرا به جرم چیدن گل محاکمه کردند
اما هیچ کس فکر نکرد که شاید من یک گل کاشته باشم...
(چگوارا)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد